Dieta ryżowa

Triglicerydy i cholesterol to główne tłuszcze krążące we krwi. Są one niezbędne do prawidłowego funkcjonowania organizmu. Cholesterol buduje komórki, a triglicerydy są źródłem energii; gdy ich stężenie we krwi jest zwiększone przez dłuższy czas, może dojść do poważnych objawów chorobowych.

Dieta ryżowa, jak twierdzi Walter Kempner, rzeczywiście pomaga. Był rok 1944, kiedy dr Kempner odkrył jej zalety. Wielu pacjentów cierpiących na schorzenia serca udało się wyleczyć, zalecając im stosowanie diety złożonej wyłącznie z ryżu i owoców.

Pewne odmiany diety dr. Kempnera są dziś wciąż stosowane, a wielu autorów uznaje ją za zapowiedź m.in. powszechnie akceptowanej diety sercowej Pritkina. W wielu ośrodkach wciąż zaleca się sposób odżywiania oparty na ryżu i owocach jako metodę obniżania stężenia tłuszczów we krwi oraz zmniejszenia wagi. Dietę ryżowo-owocową stosujemy u ludzi z naprawdę wysokim stężeniem triglicerydów. Równocześnie dieta ryżowa pozwala schudnąć, gdyż praktycznie jest pozbawiona tłuszczu. Tyle że pacjenci nie znoszą jej najlepiej. Mimo to wielu z nich potrafi się zdobyć na ścisłe przestrzeganie takiej diety na tyle długo, by rzeczywiście dała efekty. Niedawno przeprowadzone badania pacjentki, u której stężenie triglicerydów zmniejszyło się wciągu kilku miesięcy z 1000 mg/dl do 117 mg/dl. Warto jednak dodać, że stosowała tę dietę bez kontroli lekarza w warunkach domowych.

Uwaga! Tak restrykcyjnej diety jak opisana powyżej nie wolno, oczywiście, stosować bez zgody lekarza.

Jak długo należy odżywiać się w taki sposób? Nie tak znów długo, efekty widać już po 2-3 dniach. Jeśli uda się nam przekonać samego siebie, by wyłączyć tłuszcze z codziennego menu chociaż na krótko, możemy zapoczątkować konieczne zmiany, a potem powoli dodawać do pożywienia niewielkie ilości tłuszczów.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *